tirsdag 18. oktober 2011

Strikk et sjal eller flere i høst

Dagene blir kjøligere og jeg kan snart ta frem alle mine sjal og skjerf som jeg har strikket


Sjal i alpakkaull fra Du store alpakka - deilig mykt og varmt


Jeg har strikket endel fargevarianter av dette sjalet, her en lysebrun versjon;


Her er et annet sjal i tykkere alpakkaull, dette bruker jeg som et deilig varmt pledd i sofaen


Dette sjalet er strikket på tykke pinner, det er lett og veldig mykt og varmt


Jeg har også strikket det stripete sjalet i svart og hvitt;


 
Dette sjalet strikkes opp mot den rette kanten øverst, siste maskene som felles av er dem i midten øverst på bildet her. Sjalet kan lages så stort du ønsker ved å velge antall masker som legges opp, f.eks 2/3 av opprinnelig størrelse eller 1/2 av masketallet for et lite trekantet skjerf
Lykke til med strikkingen i høst  - kos dere!

2 kommentarer:

  1. Det gule sjalet som du brukte til pledd i sofaen såg fantastisk ut. Det som var strikka i tjukk alpakka. Eg er imponert av produksjonen din:)

    SvarSlett
  2. Så mange fine sjal!
    Jeg elsker sjal, og har mange. Min svigermor strikker de flotteste sjal til meg, og de er så gode og varme!
    klem

    SvarSlett

Hallo
Jeg blir kjempeglad for dine kommentarer - hver enkelt av dem bidrar til å inspirere meg til videre aktivitet i bloggen. De gir meg også en mulighet til å finne deg og din fine blogg.
Tuusen takk for dine kommentarer - stor klem fra Tone