fredag 6. januar 2012

Interiør på en fredag

Det er fredag igjen - den beste dagen i uka.

Jeg har flere spennende planer for helga 
- jeg har kjøpt meg ny symaskin som skal prøves for første gang

- Jeg har flere gamle skodder i ulike lengder stående i garasjen og har planer om å male dem i ulike lyse nyanser av hvitt og kittfarget

Jeg har funnet fram igjen noen bilder fra kjøkkenhylla mi - som dere ser har jeg lekt meg litt med bildebehandlingsprogram og har laget en farge- og en litt mer nostalgisk versjon av bildene
En del av kjøkkenhylla - den nederste raden - benyttes som bokhylle.
Der har jeg funnet plass til en del av mine mange bøker om interiør, arkitektur eller kreative aktiviteter
   
Jeg har fargesortert bøkene for å få en ryddig og rolig bakgrunn - jeg synes det gjorde stor forskjell ...

- på bildet under er bøkene lyse og jeg har plassert noen gamle fat og en trestolpedel som har matchende farger foran i hylla 



Jeg samler servise og glass - i lyse farger til hylla
Mange av tingene er gjenbruksfunn fra bruktbutikker i Oslo
Jeg liker å gå på skattejakt og finne gjenstander som jeg synes er vakre, litt spesielle eller odde og som jeg synes passer inn i
interiøret akkurat hjemme hos akkurat meg

At jeg liker å gå på skattejakt, har resultert i at jeg etter hvert har fått en ganske stor samling av koppper og fat i lyse farger.
Jeg har også funnet mange fine gamle glass - her er et par som jeg synes er spesielt fine med gullkanter - kjøpt for en meget rimelig penge




Under ser dere bilde fra en annen del av kjøkkenhylla mi
- de firkantede serveringsfatene fant jeg på salg hos Ahlens
- de store og gode tekoppene er funnet for en rimelig penge hos Kid

 



De to salt og pepper grisene synes jeg er kjempesøte
- de er også rimelige bruktfunn
På bildet under ser dere en del av kjøkkenhylla - der jeg har plassert et gammelt eggeskap jeg har eid lenge, sammen med flere gamle glass og noen gamle kopper
- alle er bruktfunn som er kjøpt på reiser rundt i Norge eller i bruktbutikker i Markeveien i Oslo


Ønsker dere alle en fin fredag videre
-ser fram til å besøke andre blogger ila kvelden og helga
- det er så utrolig mange dyktige blogger og bloggere der ute å hente inspirasjon og ideer fra!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hallo
Jeg blir kjempeglad for dine kommentarer - hver enkelt av dem bidrar til å inspirere meg til videre aktivitet i bloggen. De gir meg også en mulighet til å finne deg og din fine blogg.
Tuusen takk for dine kommentarer - stor klem fra Tone